Van smaak en imago naar design

‘Live free, and make your own rules. Be in touch with nature and each other. Be colorful and original. That is the true spirit of a real bohemio.’ En aan mij de taak om daar een passend label voor te ontwerpen!

Wat een ontzettende leuke klus om te doen. Hoe de wijn smaakt en wat voor imago je wil creëeren, moet je zo veel mogelijk laten kloppen bij elkaar. Dus de eerste stap in dit proces: Proeven! 🙂 Een Cabernet Sauvignon – Carmenère. Das een mond vol, en zo proeft deze zwoele en sappige wijn ook. Vol.. veel.. overdaad.. bloemig.. Iets om in gedachten te houden bij het ontwerpen.

Bohemiens zijn romantische, vrije geesten die optimisme en spontaniteit weerspiegelen. Ze zijn niet bang voor het experiment en de ongebaande paden.

Ontwerp ‘in touch with nature’

Ok, het plaatje van het imago heb ik helder, nu de vertaling naar het ontwerp. In de wereld van de bohemiens hebben prachtige, kleurrijke patronen vrij spel. Een simpel bloemetje zou dus niet volstaan. Het mag lekker vol worden, maar de naam van de wijn mag niet overwoekerd worden. ‘In touch with nature’, de smaak is bloemig en bloemen zijn kleurrijk. Dit is een no brainer.

Bij het schetsen van bloemen en bladeren heb ik me laten inspireren door de Art Nouveau. De organische vormen passen perfect bij de bohemien style. Het voordeel van het ontwerp is dat het makkelijk door te vertalen is. De Cabernet, een Chardonnay en Pinot Noir vormen een serie.



Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *